Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 8
Pokaż wszystkie komentarzeMogliście napisać o tym że aby zwiększyć siłę hamowania, w motocyklach można założyć linkę hamulcową w stalowym oplocie. Daje to szybszą pracę hamulca i są mocniejsze :)
OdpowiedzW hamulcach nie ma linki (o tym jest cały artykuł) jest olej, który popycha klocki do pracy. Jeśli olej pcha w wężach gumowych to je rozdyma (ciśnienie) a jeśli w stalowych to nie i więcej siły przenosi się na klocki. Więc. Jeśli chcesz mieć twarde hamulce reagujące na palec - stalowy oplot. Jeśli masz enduro i chcesz mieć bardziej płynne hamowanie - oplot zwykły. Kropka.
Odpowiedzciekawe od kiedy oplot daje wieksza sile hamowania...
OdpowiedzOd wtedy, gdy hamulec jest hydrauliczny i ciśnienie płynu jest wprost proporcjonalne do siły nacisku na klocki. Jeśli masz stalowy oplot, ciśnienie płynu jest większe (nie nadyma układu hamulcowego i nie zwiększa objętości całego układu, nie pompuje gumowego przewodu). Jeśli oplot jest stalowy, wciśnięcie klamki nie powoduje rozdęcia przewodu gumowego tylko przenosi się wprost na klocki. Zwiększa to siłę hamowania. W praktyce, jeśli masz motocykl uliczny (ścig), w efekcie jednym palcem blokujesz koło. Jeśli masz enduro, czasami nie jest to tak pożądane, ponieważ w terenie "ostry" hamulec powoduje blokowanie koła gdy tego nie chcesz. Jeśli masz duże enduro, lepszy jest zwykły oplot (a nie stalowy) gdyż w efekcie dozowanie siły hamowania jest bardziej płynne.
Odpowiedzprzewody nie linkę bo linek tam nie ma jako cięgien:) a każda linka ma pancerz który w środku ma stal - cięgno Bodena
Odpowiedza właściwie Bowdena
Odpowiedz